heldagsfirande

IMG_2521vaknade på hotellrummet med den här utsiktenIMG_2527packade snabbt ihop, åt frukost och sen iväg för att möta upp tjejernaIMG_2530vi startade dagen med ett Yogapass med Ida på Spa Halmstads takterassIMG_2536sen solade, snackade, ansiktsbehandlade och massageade vi oss hela dagenIMG_2548senare på eftermiddagen åkte vi hem till trädgården
IMG_2555där resten av gästerna var i full gång med krocketturneringIMG_2557fokuserad födelsedagsfirareIMG_2584vi åt middag, skålade och hängde på terassen hela kvällen och halva natten

Vilken lördag det blev… wow.

Som jag har längtat och planerat, funderat och fixat, bokat och trixat för att få ihop allt. Datumet för att fira The Fab Forty spikades för längesen.
Och det är nog det enda som varit intakt, resten har flyttats fram och tillbaka, mycket på grund av att man inte kan räkna med det svenska vädret.
Men dagen kunde inte på något sätt ha blivit bättre. Wow. Wow. Wow.

Himlen var klarblå, solen gassade och vinden var stillsamma 2-3 m/s. Helt ultimat för trädgårdsfest och födelsedagsfirande.

Redan på fredagen startade mitt lyxiga dygn, middag på stan med min fina vän och en barnfri natt på hotell.
Efter att vi ätit middagen funderade vi en kort stund på vad vi skulle hitta på, ganska snabbt kom vi fram till bästa alternativet.
Vi gick och köpte varsin påse godis, bäddade ner oss i sängen på hotellet och snick snackade om allt och lite till. Så sjukt härligt!
På morgonen vaknade jag till finaste vädret och humöret sköt i höjden på sekunden. Vi åt frukost och sen mötte vi upp tjejgänget.

Dagen startade vi med ett skönt yogapass med Ida på Spa Halmstads takterass. Den där terassen alltså… så härlig.
Kyrkans klocka ringde in oss och att få yoga utomhus, i morgonsol och ljummen vind, var en smått religiös upplevelse.
När passet avslutades och jag låg där och bara kände nuet, kände jag också hur det sakta började rinna lyckotårar utmed mina kinder.
I den stunden blev jag så tagen av kärleken från min man, min son, mina vänner och mitt liv. Hur Ida som egentligen var ledig den dagen,
men tveklöst tackade ja till att komma in och jobba när jag ville boka yogan. Hur ägarna och personalen på Spa Halmstad skräddarsydde
dagen för mig och mina vänner för att vi skulle få bästa upplevelsen tillsammans.
Ja, det var ren lycka, glädje och tacksamhet i de tårarna.

Hela dagen njöt vi av tjejsnack och lyxande på Spa:et. Hur ofta händer det? Nä exakt, just varför jag satte ihop den här dagen till oss.
Jag ville verkligen träffa alla och ha en härlig dag där man hinner prata och njuta av dagen tillsammans.

Sen gjorde vi oss iordning, hoppade in i taxin och åkte hem till de andra gästerna som väntade hemma i trädgården.
Där stod långbordet uppdukat, Champagnen i ishinken och det spelades krocket på gräsmattan.
Mannen fyllde 35 på söndagen, så det passade ju utmärkt att vi firade födelsedagarna tillsammans.
Vi välkomstskålade, åt en urgod medelhavsbuffé och en bärig tårta med chokladmousse.
Men viktigast av allt, ingen fest utan dans. Och som det dansades.

TUSEN TUSEN TACK till alla er som var med och firade.
– Ni är bäst älskade vänner!

4 Replies to “heldagsfirande”

1. Sandra

Hej,

Vilken fin altan/trädgård ni har såå fin.
    Så vill jag ha det!!!! 🙂

Tänkte bygga bord till vår altan nästa år, de organic wood som ni har är det så ljust o fint som på bilderna?
    Vart köpte ni ert?

Tack för en fin och inspirerande blogg.

Stort grattis i efterskott.

Kram

• Minna

Sandra – Finns på bla K-Rauta, men kolla deras hemsida så hittar du alla återförsäljare och de som finns närmast där du bor.
      Lycka till, Organowood är superdupersnyggt!
      Tack för gratulationerna också 🙂
      kram Minna

• Minna

Vanessa – Den har jag fått i inflyttningspresent av en god vän. Jag har renoverat den lite, tog bort all gammal klädsen (en blå och vit randig) och sydde nya fodral till den och så köpte jag de randiga kuddarna från Mimoza.se
      Det är en solsäng som finns på rivieran i tyskland, ibland finns de på blocket. Kolla där!